Dag 11 en 12 Ramsgate - Reisverslag uit Ramsgate, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12 Ramsgate - Reisverslag uit Ramsgate, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12 Ramsgate

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

27 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Ramsgate

Dag 11 - zaterdag 26 april - koningsdag

Van koningsdag hebben we niets gemerkt, we waren onderweg naar Engeland.
Om 20.30 uur kwamen we aan in Ramsgate. Prachtige plaats aan de ZuidOost kust van Engeland. Heerlijk gegeten bij een Thais restaurant. Gerund door een voormalige politieagent met zijn Thaise vrouw.

Dag 12 - Ramsgate op zondag 27 april 2014

We blijven hier een dagje. We hebben de wind pal tegen als we naar Brighton gaan, richting het zuiden!

Wat een heerlijkheid, een zonnige dag. Beetje wandelen door het stadje, fish & chips en in het zonnetje een boek lezen.

Ons gas was op en we wilden een nieuwe gasfles halen. Ook al was het zondag, volgens de havenmeester was de 'chandler' open.
Maar helaas, de zaak was dicht en alleen open op 'sunny sundays'. Hij bedoelde 'als hij zin heeft', want het was echt wel ZONdag vandaag!
Zijn buurman was ook een 'chandler' maar die had alleen maar lege flessen staan. Heel schattig: we mochten onze lege gasfles wel ruilen tegen een fles waar nog wel wat inzat, hahaha.
Volgens mij heeft hij pas weer volle flessen als hij zin heeft om alle lege flessen in zijn auto te laden :D

• 29 April 2014 - 10:24

Adriaan En Gherina Koenen:

dank voor de tip cor, we zullen 's kijken of het echt lekker is :P

Adriaan en Gherina

Vanaf half april zeilen Adriaan en Gherina met hun zeilschip 'Zonnekind' naar de Middellandse Zee, tenminste, dat is de bedoeling. De reis zou ook kunnen leiden naar Ierland, Schotland of Zweden.

Actief sinds 14 April 2014