Dag 13 - op weg naar Brighton. - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 13 - op weg naar Brighton. - Reisverslag uit Brighton, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 13 - op weg naar Brighton.

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

28 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Brighton

Om 7 uur, vroeg dus, vertrokken we uit Ramsgate.Op weg naar Brighton.

Adriaan houdt er van om de kortste weg te nemen, ook op zee. In plaats van de vaargeul te nemen gingen we meteen stuurboord uit, langs wat zandbanken, bij laag water!
We hebben 3 x de Engelse zeebodem gekust, zoals Adriaan het noemt, net iets te dicht bij de zandbanken langs. Gelukkig was het rustig weer, opkomend tij en hadden we stroom mee, pfff, ik hou er niet zo van; kennismaken met de zeebodem.

We hebben een aantal uren kunnen zeilen, maar de wind was niet onze vriend vandaag. Variabel op een gegeven moment, dat wil zeggen GEEN wind. Dus verder op de motor.
We kwamen om 19.30 uur in Brighton aan, de stad van de vergane glorie!

Morgen blijven we nog in Brighton. Even wat poetsen, wassen en Brighton verkennen. We beginnen met een English Breakfast in de Pub hebben we besloten :)

• 29 April 2014 - 11:06

Toos Dicks:

Niet meer de Engelse zeebodem kussen .verder een goede vaart en veel groetjes. Tent

• 29 April 2014 - 13:02

Bernard:

Oeps! Die vent van je lijkt me een relaxte gozer. Vastzitten op zandbanken met een scherp jacht is ook niet mijn ding. Wij zaten zaterdag voor Stavoren nog vast en moesten losgetrokken worden door een ander jacht. Wij moeten erg wennen aan onze diepgang van 1.88. Jullie maken een mooie tocht. Engeland staat hoog op ons verlanglijstje dus ik volg je met grote interesse. Goede vaart! Bernard

• 29 April 2014 - 19:15

Adriaan En Gherina Koenen:

He Bernard, dat klinkt niet fijn! Dan heeft jouw schip meer diepgang dan het onze. Wij steken 173 diep. Leuk dat je ons met interesse volgt :) We twijfelen nog of het de Middelandse Zee wordt of toch nog Ierland!

• 30 April 2014 - 20:41

Coby Bos:

Kussen, de zeebodem? Hou het alsjeblieft bij Gherina, komen jullie weer veilig thuis!
    liefs Coby