Dag 10 - Zeebrugge en Oostende - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 10 - Zeebrugge en Oostende - Reisverslag uit Zeebrugge, België van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 10 - Zeebrugge en Oostende

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

25 April 2014 | België, Zeebrugge

We zijn een dag overgebleven in Zeebrugge. Bij de jachthaven mochten we fietsen lenen, wat erg fijn is, want het was wel een stukkie lopen naar het stadje.
Zeebrugge viel wat tegen, grauw en leeg. We hebben wat boodschappen gedaan bij de plaatselijke spar en besloten toen om de tram naar Oostende te pakken.

Daar aangekomen hebben we lekker geluncht, mosselen met frietjes. Vervolgens hebben we wat door Oostende gewandeld. Langs de boulevard en door het centrum, natuurlijk nog even de kathedraal bezocht, die helaas wat tegenviel. Erg modern, met stoelen ipv harde houten banken. Glas in lood wat kubistisch aandeed.

Er staan zowel in Zeebrugge als in Oostende ontzettend veel huizen te koop. De te koop en te huur borden vliegen je om de oren. Een kwart van de huizen lijkt te koop te staan.
In Oostende naast de Vlaamse Taal ook erg veel Frans (logisch natuurlijk :)

Morgen wagen we ons aan de oversteek naar Engeland. naar Isle of Wight of Hastings.

Adriaan en Gherina

Vanaf half april zeilen Adriaan en Gherina met hun zeilschip 'Zonnekind' naar de Middellandse Zee, tenminste, dat is de bedoeling. De reis zou ook kunnen leiden naar Ierland, Schotland of Zweden.

Actief sinds 14 April 2014