Dag 29 t/m 33 Cherbourg, Fecamp & Boulogne - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 29 t/m 33 Cherbourg, Fecamp & Boulogne - Reisverslag uit Boulogne-sur-Mer, Frankrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 29 t/m 33 Cherbourg, Fecamp & Boulogne

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

18 Mei 2014 | Frankrijk, Boulogne-sur-Mer

14 t/m 18 mei
Wat een heerlijk weer de afgelopen dagen. We konden eindelijk 's zeilen zonder vele lagen kleding aan. Heerlijk in de zon.
In Cherbourg hebben we gewandeld, gelezen en gekeken hoe we terug gaan naar Nederland.
In Fecamp kregen we een flash back. We wilden allebei graag naar Fecamp, maar waarom?
Toen we aan kwamen varen wisten we weer waarom, heel veel jaren geleden zijn we hier een keer midden in de nacht aangekomen. De rotswand aan de linkerkant, bij binnenkomst is sowieso indrukwekkend en zeker als je ’m 's nachts aanvaart.
Grappig hoe het geheugen werkt, want we konden ons de plaatsnaam absoluut niet meer herinneren en we hebben het er nog vaak over gehad hoe indrukwekkend dat was, en plotseling zijn we er weer.
In Fecamp weer wat werkzaamheden aan de boot verricht. De marifoon deed het niet goed meer en de zoutkristallen stapelden zich op. Dus poetsen.

Zaterdag 17 mei zijn we na een voorspoedige tocht van 4 uur, stroom mee, aangekomen in Dieppe. De haven van Dieppe ligt midden in de stad, omgeven door terrasjes!

Zondagochtend zijn we om half negen vertrokken naar Boulogne, waar we om vier uur aankwamen na een zeer zonnige zeiltocht. Eindelijk de korte broek ’s aangehad :)

De haven van Boulogne ligt in de monding van de rivier de Somme, We liggen vlak bij de brug en sluis die de rivier 'afsluit’. Als de rivier te vol is, of zo je wilt, het water in de rivier te hoog is, dan wordt het overtollige water gespuid, We waren er al voor gewaarschuwd dat het spuien voor veel onrust zorgt in het water, maar het is ook heel indrukwekkend.
We kwamen met hoog water aan en tegen een uur of 8 was het laag water en zagen wat er wat steentjes bij de spuisluis lagen en lagen beton, Het water wordt met veel geweld uit de rivier 'gelaten’, en het hoogteverschil tussen eb en vloed is enorm, Heel indrukwekkend allemaal.

• 19 Mei 2014 - 20:19

Coby Bos:

Mooi verslag en foto's! Fijn om zo een beetje op de hoogte te blijven.