Dag 28 - terug naar Cherbourg - dinsdag 13 mei - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 28 - terug naar Cherbourg - dinsdag 13 mei - Reisverslag uit Cherbourg-Octeville, Frankrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 28 - terug naar Cherbourg - dinsdag 13 mei

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

13 Mei 2014 | Frankrijk, Cherbourg-Octeville

Vanochtend al om 6 uur uit bed, zodat we met hoog water de haven uit konden. Er zit een schuif voor de haveningang, zodat er een bepaalde waterstand gehandhaafd blijft, maar dat betekent ook dat je er maar op bepaalde tijden uit en in kan. Vanaf 2 uur voor hoog water en 2 uur na laag water.
Vroeg op dus.
Om 6 uur op, de boot de haven uit gevaren naar het dieselpontoon waar we om 8 uur diesel konden tanken. Sinds onze eerste zeildag in april zorgen we er altijd voor dat we met een volle tank vertrekken :)

We konden heerlijk zeilen, windkracht 5 tot 6. Bij Alderney kwamen we in de kluts, aan het randje van de Alderney Race, en bij de punt van Normandië werd het helemaal heftig.
Verschillende stromingen komen elkaar daar tegen, dus we zaten weer heerlijk in de ‚soep’ of als je liever wilt: ‚wasmachine. Ik heb flink wat foto’s genomen om een indruk te geven.

We waren net de punt van Normandië aan het ‚omvaren’ toen ik plotseling een rots zag opduiken, een paar meter van de boot. Op de kaart staat wel dat er rotsen zijn die niet op de kaart staan aan gegeven, maar als er dan plotseling eentje zo vlakbij opdoemt is het wel ff schrikken.
Wat een geluk dat we ‚m op tijd zagen, anders was het blupblup geweest.

Wat een heerlijk weer trouwens, voor het eerst sinds lange tijd had ik het niet koud, maar lekker warm, dat is wel veel fijner varen :)

• 15 Mei 2014 - 20:23

Toos Koenen:

Lieve Adriaan en Gherina.
    Mooie foto's maar doen jullie maar voorzichtig?
    Komen jullie weer richting Nederland?
    Ik hoor nog wel. Liefs en dikke knuffel TenT

• 16 Mei 2014 - 20:46

Taira:

hoe gaat het lieverds???
    wat een avonturen jullie beleven samen, en wat en prachtige foto's. ik was sinds mijn vertrek uit Hilversum niet meer online. mijn PC was gecrasht en provider laag helemaal uit... nu gelukkig is alle op orde . heb nieuwe mail adres : tseifaddini@hotmail.com
    moet nog wenen aan Nijmegen , aan wonen samen met Ronald, aan nieuwe woonplaats... wie zou dat kunnen denken, zeg...
    voor de rest het gaat goed en ik kom tot rust... niemand zit aan mij te trekken en duwen. love you Taira