Dag 40 - Haarlem en Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 40 - Haarlem en Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 40 - Haarlem en Amsterdam

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

25 Mei 2014 | Nederland, Amsterdam

Zondag 26 mei
Om 7.30 uur zijn we vertrokken van Scheveningen met als doel Haarlem.
De schutting bij de sluis in IJmuiden ging gelukkig snel en voorspoedig. We hebben er wel eens lang liggen wachten voordat we geschut werden.
Op weg naar Haarlem kwamen we bij een brug die, omdat het zondag is, maar 3x open ging. 's Ochtends om 8 uur, 's middags om 13 uur en nog een keer 's avonds om 19 uur. Wij kwamen er om 13.30 uur aan. De brug was dus net open geweest en zou pas 5,5 uur later weer open gaan. Toch maar besloten om dan om te draaien en meteen naar Amsterdam te gaan.
Daar kwamen we om kwart over drie aan, in de Sixhaven. Mijn favoriete haven, want heel klein en kneuterig, gezellig dus. Maar je steekt met het veerpont het IJ over en dan ben je op het Centraal Station, hartje Amsterdam.
We willen graag naar het Rijksmuseum en door Amsterdam sjouwen vind ik altijd een feestje :D

Adriaan en Gherina

Vanaf half april zeilen Adriaan en Gherina met hun zeilschip 'Zonnekind' naar de Middellandse Zee, tenminste, dat is de bedoeling. De reis zou ook kunnen leiden naar Ierland, Schotland of Zweden.

Actief sinds 14 April 2014