Dag 18 en 19 - Weymouth - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 18 en 19 - Weymouth - Reisverslag uit Weymouth, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 18 en 19 - Weymouth

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

04 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Weymouth

Na een dagje op de motor varen zijn we in Weymouth aangekomen. Een prachtige haven midden in een mooi oud stadje, met een echt zandstrand.

Wat een prachtige zonnige dag, vandaag, zondag 4 mei.
We hebben een wandeling gemaakt langs de kust, ons over laten 'zetten' door een roeiboot ferry, geborreld aan de haven en straks nog even een hapje eten in een kroegje aan het water.
Op het strand was een 'kite'festival, waar de mooiste en vreemdsoortigste vliegers te bewonderen waren.

In het centrum stond een werknemer van Mc Donalds met een bord in zijn handen waarop stond Mc Donalds, pijl naar rechts, 2 minuten. Vlak voor deze jongeman kwam een hotdogkar tot stilstand en de jongen van deze 'tent' begon daar hotdogs te verkopen. Bizarre situatie!

Morgen vertrekken we om half tien naar Spanje. Eerst nog ff tanken, wachten totdat de brug omhoog gaat om 10 uur en dan naar het zuiden. Nou ja, zuidwesten.
De wind voor de komende dagen is gunstig Zuid, Zuid-Oost en Oost, kracht 4 - 6. Als het allemaal meezit komen we donderdag aan in Spanje.

• 05 Mei 2014 - 16:38

Toos Dicks:

Mooie foto's bedankt voor de felicitatie .goede vaart en veel plezier liefs TenT

Adriaan en Gherina

Vanaf half april zeilen Adriaan en Gherina met hun zeilschip 'Zonnekind' naar de Middellandse Zee, tenminste, dat is de bedoeling. De reis zou ook kunnen leiden naar Ierland, Schotland of Zweden.

Actief sinds 14 April 2014