Dag 35 Nieuwpoort - Reisverslag uit Nieuwpoort, België van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 35 Nieuwpoort - Reisverslag uit Nieuwpoort, België van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 35 Nieuwpoort

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

20 Mei 2014 | België, Nieuwpoort

Dinsdag 20 mei
Vanochtend zijn we om drie uur opgestaan om met de stroom mee naar Nieuwpoort te kunnen zeilen.
Als we stroom mee hebben gaan we tussen de 7 en 10 knopen per uur en met stroom mee tussen de 2 en 6. Scheelt veel tijd dussss

In het pikkedonker alles voorbereid en vervolgens tussen de vertrekkende en arriverende vissersboten door uit Boulogne vertrokken.
Niet onze stad, Boulogne, vervallen, viezig en ook saai.

Maar goed, om drie uur vertrokken en het absoluut niet koud, zelfs wat zwoelig.
De zon kwam tegen half 7 echt op, heb er prachtige foto’s van kunnen maken en wat een heerlijk weer, terwijl er regen voorspelt was.
We kwamen om 11 uur in Nieuwpoort aan en hebben zelfs nog op een terras kunnen zitten. Om vier uur, toen we naar de douche gingen (ja, ja, toen pas) begon het pas te regenen. Een heerlijke dag gehad dus.

Morgen vertrekken we weer vroeg, niet zo vroeg als vandaag, maar om half 6, naar Vlissingen. Weer in Holland!

Adriaan en Gherina

Vanaf half april zeilen Adriaan en Gherina met hun zeilschip 'Zonnekind' naar de Middellandse Zee, tenminste, dat is de bedoeling. De reis zou ook kunnen leiden naar Ierland, Schotland of Zweden.

Actief sinds 14 April 2014