Dag 20 en 21 - Spanje en Brixham - Reisverslag uit Brixham, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 20 en 21 - Spanje en Brixham - Reisverslag uit Brixham, Verenigd Koninkrijk van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 20 en 21 - Spanje en Brixham

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

06 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Brixham

Dag 20 en 21 - Spanje en Brixham

Maandag 5 mei

We vertrokken uit Weymouth met als doel Spanje: 4 dagen en nachten zeilen.
Brixton is de plaats waar we aankwamen. Ik had weer veel last van zeeziekte en om dan 4 dagen achter elkaar te gaan zeilen, lijkt op marteling.
Plannen maken blijft plannen maken.
Eerst maar ‚s bekijken wat ik aan de zeeziekte kan doen, vertrouwen opbouwen en mijn angst overwinnen. De zee is zo mooi, maar ook gevaarlijk.

Dinsdag 6 mei

De voorspelling was windkracht 7, dus maar een dag in de haven van Brixham gebleven. Er waren wat lampen kapot gegaan aan boord, van die draailampen. Erg onhandig, omdat ze op een of andere manier steeds uitgingen of los draaiden.
Adriaan heeft andere lampen gemonteerd die, heel handig, met een knopje aan en uitgaan. Wie dat heeft uitgevonden :)
Morgen weer verder zeilen, waarschijnlijk oversteken naar Guernsey of Brest.

• 07 Mei 2014 - 10:48

Cor:

Ik begrijp er niets meer van.
    Alle dagen op de motor moeten varen omdat er geen wind was...
    Nou gaat het een beetje waaien en dan blijven jullie in de haven.
    Hahahaha.

• 07 Mei 2014 - 23:13

Toos Koenen:

Heel veel beterschap,en nog veel zeilplezier .Dikke knuffel TenT

• 08 Mei 2014 - 09:52

Adriaan En Gherina Koenen:

Hee, niet zo overdrijven he, om het te snappen heb je hersens nodig, hahaha

Adriaan en Gherina

Vanaf half april zeilen Adriaan en Gherina met hun zeilschip 'Zonnekind' naar de Middellandse Zee, tenminste, dat is de bedoeling. De reis zou ook kunnen leiden naar Ierland, Schotland of Zweden.

Actief sinds 14 April 2014