Dag 5 - paaszondag 20 april 2014 - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 5 - paaszondag 20 april 2014 - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 5 - paaszondag 20 april 2014

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

20 April 2014 | Nederland, Scheveningen

Lekker uitgeslapen!
We hebben gisteren afgesproken om het rustig aan te doen, zodat ik meer tijd heb om zeebenen te ontwikkelen.
Vreemd eigenlijk dat Adriaan, een landrot uit Westervoort, een geboren zeeman is, terwijl ik, als Spakenburgs meisje uit een vissersdorp, gewoon zeeziek ben.

Vanochtend vertrokken we om half 11 uit IJmuiden. Met gunstige wind en snelheid zouden we naar Vlissingen gaan en anders naar Scheveningen.

De snelheid haalden we wel op een gegeven moment. We keken hoe hard we zeilden en zagen tot onze verbazing 8 mijl op de plotter staan. Wow, snel een foto gemaakt. Uurtje later ging het nog sneller: 11.8 mij. Wow, wat een snelheid, maar Vlissingen was toch te ver, dan zou het vanavond 10 uur worden. Daarom de haven van Scheveningen ingedraaid!
Om drie legden we daar aan. Tijd voor borreltje in een strandtent.
Prachtige plek Scheveningen, de haven ligt ook prachtig. 't Is alleen een eindje lopen voordat je bij het strand bent.

We zaten met een biertje en een glas rode wijn op het strand toen er een jongetje van een jaar of 7 aan kwam rennen, paniek in zijn ogen, hij was zijn moeder kwijt.
We hebben hem helpen zoeken, later bleek dat hij niet alleen zijn moeder, maar ook zijn vader, zusje en vier vrienden kwijt was. Helaas konden we niemand vinden, en hebben daarna hulp gezocht bij de eigenaar van de strandtent. Die is gaan bellen met alle andere strandtenten, zodat bekend was dat Jort bij hem zat. Als ie om 6 uur nog niet was opgehaald, zou de politie hem meenemen en een zoekactie starten. Laten we hopen dat het zover niet komt. Jort wilde maar 1 ding: zijn moeder. De aangeboden ijsjes, drankjes etc werden allemaal resoluut afgewezen.
Straks nog maar ff bellen hoe het is afgelopen!

• 20 April 2014 - 21:05

Coby Bos:

Mooi dit allemaal zo te lezen, heel veel plezier, ik hoop dat jet jochie z'n familie heeft gevonden.