Dag 2 en 3 - de haven van Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu Dag 2 en 3 - de haven van Texel - Reisverslag uit Texel, Nederland van Adriaan en Gherina Koenen - WaarBenJij.nu

Dag 2 en 3 - de haven van Texel

Door: Gherina

Blijf op de hoogte en volg Adriaan en Gherina

18 April 2014 | Nederland, Texel

donderdag 17 april:
Vanochtend werden we wakker en merkten we dat er een touw was losgeraakt. Gelukkig dreven we niet richting Den Helder en was er niets beschadigd, wel vreemd natuurlijk.
Het lijkt er op dat we alles even 'testen' een soort generale repetitie.

Verder vandaag een rustig dagje, wat aan de boot sleutelen, broodnodige spullen ophalen bij de CIV (coöperatie) in Oudeschild. Boeken lezen enzovoort :)

Bij de EP kon Adriaan het lang gezochte verloopstuk vinden voor de aansluiting van de AIS, dus die kan nu geïnstalleerd worden. Grappig dat bij zo'n plaatselijke EP, zoals hier op Texel, veel kennis aanwezig is over het installeren van apparatuur aan boord van schepen. Het mooiste was nog wel dat het verloopstuk niet meer op voorraad was, maar degene die ons hielp had nog wel een exemplaar thuis liggen, wat hij even snel ging halen voor ons. Wauw!

Goede vrijdag. Adriaan is bezig de AIS aan te sluiten en het is gelukt. Het wachten is alleen nog op het MMSI nummer, wordt toegestuurd door Telecom.
Als dat allemaal in orde is kunnen wij zien welke schepen er allemaal om ons heen varen, maar belangrijker, grote schepen zien ons nu ook op de radar. De naam van het schip, schipper etc. Heel fijn als je 's nachts de 'snelwegen' over moet varen.

Morgen vertrekken we naar het zuiden. De wind lijkt gunstig N-NO-N, kracht 3-4-5. Dan kunnen we wel een tijdje vooruit, de zon opzoeken :)

• 18 April 2014 - 14:14

Bernard:

Hey Gherina,

Wat was er gisteren nou met jullie motor aan de hand? Ons zeiljacht staat helaas nog op de kant. Moet nog flink was laswerk gebeuren.
    Succes morgen en goede vaart. Groetjes uit Zwolle.
    Bernard

• 18 April 2014 - 14:42

Adriaan En Gherina Koenen:

hee bernard, de diesel was gewoon op. succes met klussen aan jullie jacht. thx Gherina

• 18 April 2014 - 17:48

Yvonne:

Hee buuv ...sjonge zowat bij om de hoek ( ik ben in ons huisje aan zee) ....als ik geweten hadden dat jullie nog vlakbij mij zijn had vandaag even fietstochtje eraan gewaagd en naar jullie toe gespurt.
    Ik bewonder de rust waarmee jullie je generale repetitie als een welkome ,zij het onverwachte , vriend bekijken
    Echt wereldreizigersmentaliteitje .
    Goeie vaart morgen , ben benieuwd waar de wind jullie naar toe blaast.
    Lieve groet Yvonne

• 18 April 2014 - 19:37

Adriaan En Gherina Koenen:

hee Yvonne, dat zou leuk geweest zijn. Nu gaan we morgen naar je zwaaien als we langswaaien :)
    xxx Gherina

• 18 April 2014 - 20:07

Toos Koenen:

Veel succes morgen en een goede vaart.veel liefs tent